“L’empresa manté la facturació tot i la deflació en els preus”
Pau Echauz, Lleida
Corporació Alimentària Guissona va mantenir en el 2015 els seus nivells de facturació i va aconseguir millorar els seus resultats nets un 14%, fins als 43,8 milions d’euros. Les vendes es van elevar a 1.463 milions d’euros i la inversió a 41,5 milions. La plantilla va créixer en 127 persones, fins als 4.198 empleats. Segons la direcció del grup, “tot i la situació general i del consum en particular, les xifres consoliden el nostre model de negoci”.
Segons Guissona, l’exercici ha estat marcat per la deflació de preus en les principals àrees de negoci (pinsos, carns i carburants) però s’han augmentat els volums comercialitzats i produïts en totes les línies d’activitat. Destaca la venda directa a través de les botigues bonÀrea que ascendeix a 650 milions d’euros, un 1,37% més. Al final del 2015 el grup comptava amb 433 establiments bonÀrea, entre supermercats i botigues, a Catalunya, Aragó, Castelló, Madrid, Guadalajara i Andorra.
Pel que fa a la fabricació i venda de pinsos, la producció anual en les deu fàbriques de pinsos se situa en els 1,2 milions de tones de pinso, amb un augment del 2,14%. La facturació ha ascendit a 328 milions d’euros, un augment del 0,61%. Les vendes d’enginyeria i energia han arribat als 246 milions d’euros (en un context de baixada dels preus del petroli). Les vendes a la xarxa de 47 gasolineres han assolit els 256 milions de litres, un 16% més.
Noticia publicada a La Vanguardia