La companyia catalana projecta aquest any un “lleuger creixement”, després de mantenir uns números similars als de 2014, gràcies a l’entrada en nous mercats de la Unió Europea i de la innovació. L’empresa de xarcuteria catalana Salgot està analitzant diferents mercats europeus per augmentar la seva presència al continent, després de superar els 10 milions de volum de negoci en 2015. En una entrevista, el conseller delegat de Salgot, Valeri Salgot, ha explicat que després de mantenir uns números similars als de 2014, aquest any projecta un “lleuger creixement” gràcies a l’entrada en nous mercats de la Unió Europea i de la innovació.
El volum de negoci de l’empresa amb seu a Aiguafreda (Barcelona) es concentra en un 75% a Catalunya i reparteix la quarta part restant entre diferents zones d’Espanya, especialment Madrid i la costa mediterrània i Illes Balears, a més d’una petita presència a Dinamarca, Alemanya, França i Anglaterra. Per impulsar les exportacions, Salgot va crear l’any passat un departament específic i presentar els seus productes en reconegudes fires internacionals per promocionar la marca i captar nous distribuïdors a Europa.
“El primer objectiu de la nostra expansió és la Unió Europea perquè a nivell legislatiu és més fàcil; volem començar a poc a poc i donar a conèixer la qualitat dels nostres productes”, ha assenyalat.
D’altra banda, Salgot ha descartat créixer a la zona nord d’Espanya per ser un territori “tradicionalment molt consumidor” d’un altre tipus d’embotit, com el pernil i el llom ibèric, preferències diferents a la xarcuteria mediterrània.
Un altre dels pilars de l’estratègia de creixement de Salgot és la innovació, “molt lligada a la filosofia de l’empresa, que es basa en la diferenciació del producte”, ha apuntat Salgot, que ha indicat que els consumidors demanen “cada vegada més “un producte sostenible i responsable amb el territori.
Així, Salgot ha impulsat recentment la marca EcoSalgot, que per al també president de la companyia “suposa un compromís amb el medi ambient, la societat i el benestar dels animals”, a més d’una aposta de futur cap a la qualitat dels embotits i seus processos d’elaboració. L’empresa, que compta amb tres centres d’elaboració a la zona centre de Catalunya, té una granja de porc ecològic al peu del Montseny amb la intenció de potenciar un nínxol de mercat que aporta tan sols el 5% de la facturació global.
Tot i que els ‘llaminets’ o ‘mini-fuets’ són el producte estrella de Salgot i representen el 15% de la facturació, l’ensenya catalana compta amb tota la gamma de curats, com el fuet o la llonganissa de Vic (Barcelona ), i amb una mateixa versió de tipus ecològic en tots els productes.
Salgot ha detallat que el 55% de la seva distribució és el client tradicional i botigues de proximitat i el 45% restant va dirigit a la gran distribució.
Embotits Salgot, companyia fundada el 1928 a la localitat d’Aiguafreda per l’avi de Valeri, Antoni Salgot, té actualment una plantilla formada per 72 treballadors.
Noticia publicada a Expansión