S’executen des del passat novembre fins al setembre de 2020
Catorze empreses que tenen relació amb el sector carni porcí i la UVic participen en algun dels 22 projectes de recerca que s’enceten aquest 2017 i s’han d’executar fins al setembre de l’any 2020 a través del clúster del porcí Innovacc. D’una banda, les empreses Embotits Salgot, SA, i Lavola 1981, SA, són presents en l’únic projecte considerat d’economia circular que té com a objectiu crear un envàs monomaterial reciclable per a productes carnis. Hi ha, però, també un projecte semblant que busca materials plàstics més sostenibles per a la indústria càrnia on participen també Embotits Salgot i Embotits Monells, SL. Proquimia, SA, i Esbelt, SA, treballen conjuntament amb altres empreses amb un projecte per trobar un sistema integral de neteja i desinfecció en continu de cintes de transport de la carn.
La UVic és present, juntament amb tres empreses d’Osona-Gepork, SA; Splendid Foods, SAU, i l’escorxador Esfosa- en un projecte de selecció de truges no reproductores per a la millora del perfil lipídic dels embotits curats de qualitat. Splendid Foods també participa en un altre projecte juntament amb Patel, SAU i dues empreses més no osonenques que porta per nom “Embot-ITs” i té com a objectiu la utilització de tecnologia avançada i gestió de big data per optimitzar assecadors d’embotits curats.
L’empresa dels Hostalets de Balenyà Sucesores de J.Pont és l’única osonenca en el projecte “NIR low cost pel control d’alguns paràmetres de qualitat de productes carnis fermentats i assecats”, i finalment l’escorxador del Moianès participa juntament amb un equip investigador de la Universitat de Girona en un projecte titulat “Captura i reaprofitament del CO2 en un escorxador de porcí de l’EDAR al procés d’atordiment”.
Per al total dels 22 projectes encetats aquest 2017 hi ha una inversió d’uns 3,1 milions d’euros, dels quals 1,9 provenen d’ajuts majoritàriament del DARP i d’ACCIÓ de la Generalitat, però també del Ministeri d’Indústria i de la Diputació de Girona.
D’altra banda, Innovacc va afegint nous socis al clúster, un dels quals és l’Escorxador Comarcal del Moianès.
Notícia publicada en el diari El 9 Nou del dia 22/12/2017