Programa de desenvolupament de negoci per a empreses dels clústers alimentaris

Els clústers Catalonia Gourmet, Food’n Nutrition, Foodservice, Innovacc, Innovi i Packaging organitzen una formació especialitzada de desenvolupament de negoci i desenvolupament de lideratge amb la Universitat de Vic. Aquesta formació està destinada a les empreses membres dels clústers alimentaris del Programa Catalunya Clústers.

El curs, de 60 hores lectives els divendres, formarà en tècniques de management: estratègia, màrqueting, finances, operacions i habilitats directives, amb especial èmfasi en aquelles variables que generin avantatges competitius als membres dels clústers. La metodologia serà combinant sessions teòriques amb casos d’estudi adaptats a la realitat del clúster, i es cercarà en tot moment la participació activa i networking dels assistents, així com l’impacte vivencial de l’ensenyament.

Preu: 2.400€. Aquest pot bonificar-se en part a través de la Fundación Estatal para la Formación en el Empleo – FUNDAE (abans conegut com a Fundació Tripartita).
La Universitat de Vic pot gestionar aquesta bonificació.

Si vols tenir més informació d’aquest curs, si us plau, RESPONDRE a aquest missatge electrònic encarni.aviles@gencat.cat, abans del 13 d’abril.

CONTINGUTS

Mòdul 1: Estratègia i nous models de negoci (4, 11, 18 de maig)
Anàlisi del context competitiu.
Identitat estratègica de l’empresa, visió i missió.
Estratègia competitiva: generant avantatges competitius.
Estratègia corporativa: diversificació, integració i expansió.
Innovació i estratègia: l’estratègia de l’Oceà Blau.
Design Thinking i Creativitat per a l’estratègia.
Desenvolupament de nous models de negoci: canvas i canvas estratègic.
Mòdul 2: Màrqueting (25 de maig, 1, 8, 15, 22, 29 de juny)
Màrqueting estratègic.
Màrqueting operatiu.
Estratègies de relació amb clients.
User-Centered Innovation (innovació centrada en el client).
Màrqueting experiencial.
Branding: Generació de marques competitives.
Màrqueting digital.
Estratègies de publicitat: la campanya publicitària.
Reputació corporativa.
Mòdul 3: Finances (14, 21, 28 de setembre)
Finances bàsiques: compte de resultats i interpretació de balanços.
Direcció financera: anàlisi i planificació de les finances.
Mòdul 4: Comunicació i lideratge (5, 19, 26 d’octubre)
 Lideratge i creació d’equips d’alt rendiment.
Comunicació i tècniques discursives.
Pla de desenvolupament personal de la capacitat de lideratge.