L’any 2017 ha estat marcat per l’increment de l’activitat i el desenvolupament de grans projectes per a l’empresa dedicada a serveis de sostenibilitat Lavola de Manlleu. L’empresa ha facturat 11.7 milions d’euros, la xifra més alta de la seva història. El creixement entre el 2016 i el 2017 ha estat d’un 68% de vendes, sobretot pels grans projectes que han portat com la campanya de sensibilització de la neteja viària a l’Ajuntament de Barcelona, segons explica en la seva memòria de sostenibilitat. L’empresa preveu mantenir aquesta tendència durant l’any que ve. Actualment té una plantilla mitjana de 268 persones i 462 clients. D’aquests, un 72% són privats mentre que un 28% són de titularitat pública.
Especialitzada en la consultoria de sostenibilitat i millora del medi ambient, consumeix el 100% de la seva energia amb certificació d’origen verd i el 100% de les emissions generades són compensades amb el programa, propi, Clean CO2.
Reformes a l’edifici sostenible per obtenir un 22% d’energia d’autoconsum
Aquesta setmana acabaran les obres a l’ecoedifici de l’empresa Lavola de Manlleu de millora de la seva sostenibilitat. Si ja era un edifici sostenible energèticament, ara fa un pas més renovant les plaques fotovoltaiques en el marc del projecte Chess-Upp, finançat pel programa H2020 de la Unió Europea. En concret, s’amplia la part fotovoltaica i es canvien els panells, que ja no estaran inclinats sinó plans. Amb aquest canvi, l’empresa tindrà amb el sistema d’autoconsum un 22% d’energia, com explica la responsable del projecte, Cristina Bayés. També afegeix una bomba de calor eficient i amb capacitat d’emmagatzematge per produir fred i calor i distribuir-lo pel sistema de terra radiant que ja té instal·lat.
Increment del 6% de projectes desenvolupats
En aquest darrer any s’han incrementat un 6% el nombre de projectes desenvolupats per l’empresa. Entre els més innovadors -a part del relacionat amb l’ecoedifici- hi ha el Life Priorat + Montsant, que permetrà tirar endavant un model de producció vitinícola sostenible en aquella zona. L’empresa ha superat la crisi, que va patir especialment a partir de l’any 2010 amb la internacionalització. L’any 2011 tenia delegacions a Barcelona, Vilanova i la Geltrú, Andorra i Madrid i encetava la presència a Mallorca i Andalusia.
Però el 2014 inaugurava a Barcelona una seu del mateix estatus que Manlleu, estrenava delegació a Colòmbia i contactes a Xile i l’Argentina. La internacionalització, lligada a la innovació, és el que ha donat impuls a l’empresa. Una empresa que va néixer l’any 1981 com una escola de natura situada al Lluçanès i sense cap plantejament estratègic. Gairebé 40 anys després, ha canviat com un mitjó.
Notícia publicada en el diari El 9 Nou del dia 3/08/2018