S’han incrementat els requisits en bioseguretat a les granges i escorxadors amb més risc

Des de l’u de gener d’aquest any, el departament d’Agricultura de la Generalitat ha fet 29.630 controls a bestiar porcí en forma de mostres serològiques per detectar qualsevol cas de Pesta Porcina Africana. Aquesta dada s’ha donat en la primera reunió de la Comissió Interdepartamental creada per a prevenir l’arribada d’aquest virus a Catalunya. La comissió coordina els diferents departaments de la Generalitat. La consellera Teresa Jordà ha volgut posar en relleu a la reunió la feina “que estan fent les explotacions del sector per reforçar les mesures de bioseguretat”.
Ara, el DARP té un pla que ja determina les accions a fer en cas que la malaltia es detectés a Catalunya. Per la banda del DARP s’actuarà en les explotacions ramaderes, d’acord amb els agents rurals i en les poblacions de porcs senglars o nuclis zoològics a la zona afectada. El departament de Salut vetllarà per les lesions detectades als escorxadors, el d’Interior controlarà a través dels Mossos el moviment de vehicles i els de Territori i Sostenibilitat i economia intervindrien en cas de necessitar la gestió del medi o un fons de contingència.
Més enllà de la preparació, el DARP ha incrementat els requisits de bioseguretat i la vigilància serològica a les granges i escorxadors que puguin tenir un major risc d’entrada de la malaltia.
Notícia publicada a la web del diari el 9 Nou del dia 16/11/2018