El Col·laboratori de la Reformulació, nom que rep aquest procediment, s’ha aplicat ja amb èxit en embotits, postres i plats preparats.
Grup Carinsa posa al servei de la indústria alimentària el Col·laboratori de la Reformulació, una eina ideada per a reduir els nutrients d’alguns aliments així poder assolir els reptes que la indústria alimentaria, associacions i l’administració han establert per la reducció de sucre, sal i greixos. Això és possible gràcies a la incorporació dels Neuroaromes®, és a dir, aromes específics que neuro-estimulen el cervell del consumidor per a que no percebi canvis organolèptics en el color, l’olor, la textura i el gust de l’aliment. Els Neuroaromes® s’han desenvolupat conjuntament amb el Dr. Fernando Azpiroz de l’Hospital Vall d’Hebron.
El Col·laboratori de la Reformulació ha donat peu a proposar solucions, entre d’altres, a la reducció de greixos en els elaborats carnis amb la gama de productes PAYMFALOW, que permeten reduir el contingut de greixos saturats en els elaborats de fins a un 80%, i la gamma de productes PAYMSALRED que permeten una reducció de sal fins a un 40%.
El Grup Carinsa addicionalment als mètodes tradicionals estadístics d’anàlisis sensorial, compta amb diferents mètodes científics per a mesurar la percepció sensorial i emocional dels aliments. Les tècniques que s’apliquen van des de la ressonància magnètica funcional (RMNf) a l’encefalografia (EEG), passant per mesures de la conductància de la pell (GSR) o el reconeixement facial, entre d’altres.
El Col·laboratori de la Reformulació també contribueix a un etiquetatge més atractiu per al consumidor ja que millora els índex nutricionals que es reflecteixen en el nou etiquetatge frontal Nutriscore.
Addicionalment al Col·laboratori de la Reformulació, Grup Carinsa també està desenvolupant un estudi per a determinar els coeficients de sacietat dels productes alimentaris.
Sobre Grup Carinsa
Grup Carinsa és un grup industrial català de companyies que, des de fa més de 25 anys, es dediquen al desenvolupament, fabricació i comercialització d’aromes, ingredients funcionals i solucions tecnològiques per a alimentació humana i animal; i fragàncies per a la indústria de la detergència i higiene, l’ambientació i els productes d’higiene personal i cosmètica.
La R+D+i és un dels pilars estratègics de creixement de la companyia, àmbit en el qual cada any inverteix fins a un 20% dels beneficis. Els altres dos eixos del model de creixement són la diversificació especialitzada i la internacionalització. Grup Carinsa és present a 4 dels 5 continents i els seus productes es comercialitzen a 53 mercats internacionals.