FECIC, juntament amb ASSOCAT i PRODECA, ha dut a terme una iniciativa que ha permès que un grup d’empreses càrnies adquirissin mascaretes de protecció per als seus treballadors a través d’una operació realitzada per Vivers Borda, una empresa familiar que manté relacions comercials amb empreses xineses.
Aquesta iniciativa ressol un dels problemes amb els que s’han trobat les càrnies durant aquesta crisi sanitària pel coronavirus, que és el trencament d’estocs d’Equips de Protecció Individual (EPIs), i principalment mascaretes. Habitualment, tots els treballadors del sector carni ja fan servir equips de protecció, però amb el decret d’alarma, el confinament i la incertesa sobre la durada de la situació, FECIC i ASSOCAT volien trobar la manera de disposar d’un subministrament de mascaretes que permetés mantenir una activitat essencial que permet que arribi als consumidors la carn de pollastre, porcí, vedella, de xai, i també d’embotits.
Els obstacles i les llacunes amb què es van trobar els primers dies es van resoldre gràcies al suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, de PRODECA, de la Subdelegació del Govern a Lleida, la Delegació del Govern a Catalunya i CCOO Lleida.
La primera comanda va incloure 42.000 mascaretes FFP2 i 38.000 mascaretes d’un sol ús, com a avançada d’una càrrega més important que arribarà la setmana que ve, via Dubai, de 200.000 mascaretes d’un sol ús i 83.000 FFP2 i a la qual s’han sumat altres associacions empresarials com la Federació Avícola Catalana, ASFAC, l’Associació Catalana Empresarial de Productes Zoosanitaris (ACEPZ), i empreses agroalimentàries de diferents sectors: peix, dolços, olis, cafès, conserves, fruita, fruita seca, entre altres.
Ara ja es treballa en una tercera comanda, en la que participen 150 empreses del sector agroalimentari, amb l’objectiu de protegir la salut dels seus treballadors i alhora mantenir el subministrament alimentari a la ciutadania.
Notícia publicada el dia 17/04/2020 a la web:https://www.fecic.cat/ca/noticies-fecic/sector-carni-assegura-mascaretes-proteccio-als-treballadors-201/index.htm