A partir del dia 1 de març està oberta la segona convocatòria de la xarxa europea agROBOfood, on es financien projectes de robòtica aplicada en el sector agroalimentari.
És una línia d’ajut que intenta estimular la implementació de la robòtica en PIMES en el sector agrícola i alimentari i demostrar-ne l’aplicabilitat en l’aspecte pràctic.
Convocatòria adreçada a PIMES i sobretot a consorcis d’empreses per a desenvolupament de projectes que donin suport real a les empreses.
Les sol·licituds de la segona convocatòria es poden presentar fins el 31 de maig de 2020 (a les 17.00h).
A continuació us adjuntem un resum de la informació més rellevant:
Timeline de la OPEN CALL 2 |
|
Requisits |
* Punts importants: MINIM 2 PARTNERS, un d’ells ha de ser END USER i l’altre PROVEÏDOR TECNOLOGIC. El consorci ha de ser crossborder (de diferents països) o cross sectoral (Per exemple: un d’agrofood i l’altre de robòtica). Si ja es compleix un criteri d’aquest bé, i si son tots dos, millor. |
Idees que ha d’englobar el projecte |
|
ESQUEMA de finançament de la 2a OPEN CALL |
El projecte està finançat al 100%. Es rep el finançament per parts segons la fase del projecte i cada part té un pressupost límit: 30% disseny, 40% execució, 30% model econòmic. Despeses elegibles: costos personal, viatge, amortització de l’equipament (ex. maquinària), subcontractats (aquí, els subconcontractats poden ser CLÚSTERS, CENTRES TECNOLÒGICS i també GRANS EMPRESES). Segueixen els estàndars d’H2020. La justificació és molt semblant a H2020. |
Passos a seguir per a la SOL·LICITUD:
- Registrar-se al portal d’agROBOfood. Allà hi ha un apartat amb tota la documentació que s’ha d’entregar. (Cal llegir els documents molt bé!).
- Buscar partners (ja sigui internacional com d’altres sectors, dóna més punts). Si necessitéssim buscar socis europeus, els centres de suport com EURECAT tenen una xarxa de contactes, ens poden ajudar.
- Definir la idea.
- Presentar els documents necessaris.
Documents necessaris:
- Call Fiche
- Guide for applicants: Llegir-se les bases i de com s’han de presentar les propostes.
- Proposal (sol·licitud del projecte)
- Declaracions de mitjanes empreses
- Declaració del consorci
- Declaració d’honor
- Informació de compte bancari
Plantilla de memòria de sol·licitud (template): La sol·licitud l’ha d’entrar el coordinador.
- A la plantilla hi ha aclariments
- Aquest document (PLANTILLA) és el que s’entrega al portal agROBOfood juntament amb la documentació necessària anterior.
- Límit de pàgines: 20
- A part, també es poden afegir annexes gràfics.
Execució del projecte: fases del projecte: el projecte consta de 3 fases
- Disseny del projecte: setembre a novembre 2021 (Representa el 30% del projecte, tant tècnic com econòmic)
- Desenvolupament del projecte: desembre 2021 a agost 2022 (40%)
- Desenvolupament del Mercat: setembre 2022 a gener 2023 (30%).
JUSTIFICACIÓ: el projecte es justificarà amb lliurables (molt semblant a H2020).
Es fan 3 justificacions, una per a cada etapa:
1a jutificacío: DISSENY 30%
2a jutificació: EXECUCIÓ 40%
3a justificaicó: MERCAT 30%
Resum d’aspectes a tenir en compte:
- GUIDE FOR APPLICANTS: Explica la introducció i en què consisteix, les diferents regions que hi poden participar…
- L’enviament de la documentació es fa a través del portal web: https://agrobofood.eu/open-calls/
- Ha d’estar TOT redactat en ANGLÈS!!!!
- Els documents en format PDF!!!!
- Hi ha un check list de la documentació que s’ha d’entregar.
Més informació a la web: https://agrobofood.eu/2nd-open-call-for-innovation-experiments/
Per a més informació: A la web hi ha tota la documentació necessària, a l’apartat d’OPEN CALLS – Guide for applicant és la guia necessària on ho explica tot.
- Contacte: Ferran Roura (Dpt. Robótica EURECAT). ferranroura@eurecat.org
- FAQ – preguntes i dubtes més comunes. Anar-ho repassant de tant en tant.
Seguir el projecte agROBOfood a TWITTER. Es publiquen les novetats.