El passat 17 de novembre, vam coorganitzar, conjuntament amb el DARPA de la Generalitat de Catalunya, el Clúster Foodservice, el Food Retail de Catalunya, INNOVI – Clúster Vitivinícola Català i amb el suport d’ACCIÓ, la jornada “Els clústers, clau en el creixement empresarial i suport a la innovació”.

La sessió va ser una gran oportunitat per debatre com els clústers poden accelerar la innovació, generar sinergies i reforçar la competitivitat de les empreses del sector agroalimentari. Es van presentar casos pràctics i es va celebrar una taula rodona sobre el paper clau dels clústers en l’evolució del sector.
La jornada va iniciar-se amb la presentació a càrrec de Joan Gòdia, director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia del DARPA. Tot seguit, Joan Martí, director de la Unitat d’Estratègia Empresarial d’ACCIÓ, va oferir una ponència centrada en el paper dels clústers com a eina de creixement empresarial.
A continuació, es van compartir diversos casos d’èxit que exemplifiquen l’impacte real dels clústers en la consolidació i expansió de les empreses. Hi van intervenir Jordi Picas (Mundisa) en representació del clúster Food Retail, David Garcia-Gassull (Splendid Foods) per part d’INNOVACC, Francesc Gali (La Fageda) com a portaveu del Foodservice, i Josep Serra (Celler La Vinyeta) en nom d’INNOVI, mostrant experiències inspiradores de creixement i innovació.


La jornada va seguir amb una taula de debat moderada per Glòria Cugat, subdirectora general de Transferència i Innovació del DARPA, que va centrar-se en el rol de la innovació com a motor de competitivitat dins la indústria agroalimentària. A la conversa hi van participar Maria Trias (Galetes Trias), Narcís Cañigueral (Costa Brava Mediterranean Foods), Anabel Sotodosos (Puratos) i Lluc Pejó (Celler l’Olivera), representant els diferents clústers participants.

La cloenda va anar a càrrec de Josep Guix, director dels Serveis Territorials del DARPA a Girona, que va destacar la importància de continuar impulsant espais de col·laboració com aquest per enfortir l’ecosistema empresarial català.
Agraïm sincerament als organitzadors, ponents i participants la seva contribució a la jornada, especialment a David Garcia-Gassull (Splendid Foods), que va compartir la seva experiència en creixement empresarial, i a Narcís Cañigueral (Costa Brava Mediterranean Foods), que va participar en el debat aportant la seva visió sobre cooperació i bones pràctiques entre clústers.
Veure presentacions de la jornada
Joan Martí (ACCIÓ)
Jordi Picas (Mundisa)
David Garcia Gassull (Splendid Foods)
Francesc Gali (La Fageda)
Josep Serra (Celler La Vinyeta)
Amb el suport d’

