Tens un projecte de digitalització i vols dur-lo a terme a través de noves metodologies d’innovació disruptiva?
Inscriu-te als tallers d’innovació disruptiva i exponencialitat, el tret de sortida a la innovació i la generació de noves iniciatives disruptives a la teva empresa.
Aquests tallers es desenvoluparan en dues fases:
Fase 1: Sessions grupals d’innovació disruptiva. Dissenyades per fomentar la creativitat i la innovació, podràs experimentar, prototipar i provar noves idees en dues jornades:
Fase 2: Tallers individuals ‘in-company’. Les empreses que hagin participat en les sessions grupals i que siguin seleccionades, podran validar les seves idees amb la col·laboració d’experts de diferents àrees temàtiques; tindran accés a tecnologies emergents i connectaran amb altres iniciatives d’innovació en els àmbits regional, nacional i internacional.
Inscriu-te a les sessions grupals abans de l’1 de novembre per col·laborar amb altres professionals, compartir coneixements i abordar reptes específics.
Les places són limitades per tant, un cop hagueu formalitzat la inscripció, un responsable d’ACCIÓ es posarà en contacte amb vosaltres per confirmar la vostra participació.
L’escorxador mòbil de la Catalunya Central fa dos anys que està donant servei a ramaders d’oví i cabrum de la Catalunya Central, com a prova pilot. El treball dins el Grup Operatiu amb diferents universitats i entitats ha servit per revisar-ne el seu
correcte funcionament i viabilitat, obtenir resultats reals de les bondats que se li suposaven (com és el cas dels aspectes de benestar animal, qualitat de la carn i petjada de carboni), adaptar els processos i autocontrols necessaris a nivell sanitari, millorar la traçabilitat de granja a consumidor, etc. S’ha donat resposta a mancances formatives per part del personal que treballa en petits escorxadors i s’ha fet xarxa i difusió del projecte a moltes altres zones, tant catalanes com de fora, que tenen
interès en saber o replicar la iniciativa.
Aquesta jornada vol ser un punt de trobada de totes aquelles entitats i universitats amb les quals s’ha treballat i un punt d’apropament als consumidors, ramaders i tècnics per poder explicar en primera persona els estudis realitzats i els seus resultats, les principals conclusions i debatre sobre el futur d’aquest tipus d’instal·lacions.
Projecte finançat a través de l’Operació 16.01.01 (cooperació per a la innovació) del PDR de Catalunya 2014-2022.
Des de l’associació d’estudiants “Associació Agroecologia UdG” amb el suport de la Fundació Girona Regió del Coneixement, s’està organitzant una Jornada d’Agroecologia, amb l’objectiu de reunir els diferents agents del territori implicats en aquest camp tan rellevant. Aquesta trobada vol ser un espai de diàleg, intercanvi i col·laboració entre professionals de la recerca, pagesos/es, empreses, administracions i la societat civil, amb la finalitat de compartir coneixements, inquietuds, avenços i propostes de futur en l’àmbit de l’agroecologia.
La jornada té com a eix central promoure l’intercanvi de sabers i pràctiques que ajudin a enfortir la relació entre la producció agrícola sostenible i la cura del medi ambient, tot potenciant el desenvolupament d’un sistema alimentari just i resilient.
En el marc d’aquestes jornades a la tarda (15:30 a 17:30h) hi ha organitzada una sessió de treball, dirigida exclusivament al personal investigador de la Universitat. L’objectiu és conèixer totes aquelles persones investigadores, línies i grups de recerca de la universitat que treballen en l’àmbit de l’agroecologia, des de qualsevol de les seves vessants (sòls, biodiversitat, aigua, producció, sobirania alimentària, etc.), i per altra banda, l’oportunitat de liderar projectes d’innovació, transformatius, d’impacte territorial, de transferència de coneixement, per donar resposta al territori.
Per aquests motius s’organitza aquesta sessió WHO IS WHO que permetrà:
Per aquest motiu s’ha inclòs aquesta sessió de treball de 2 hores, de 15:30 a 17:30h, presencial, amena, molt dinàmica i participativa, en el marc de la jornada. Caldrà portar algun tipus de dispositiu electrònic (mòbil, tauleta, portàtil, etc.) per poder participar, ja que en la sessió s’utilitzaran aplicacions digitals.
Per assistir a la jornada i a la sessió de treball WHO IS WHO cal que us inscriviu!
Inscripció prèvia: InnovaGirona
En cas de no estar donats d’alta de la Plataforma InnovaGirona primer caldrà donar d’alta a la Plataforma i un cop dins anar a “Events”. Allà trobareu la jornada d’agroecologia.
Vols accelerar el creixement de la teva empresa?
Guanyar dimensió és clau per al futur de la teva empresa. Si vols conèixer diferents estratègies i metodologies de la mà de consultors acreditats, participa en aquesta sessió pràctica en la que podràs:
A més, també coneixerem de quina manera dues empreses catalanes posen en pràctica les seves estratègies de creixement. Dues empreses de sectors i dimensions diferents que explicaran com han crescut i han guanyat dimensió.
Aquest taller pràctic forma part del nou Servei de Creixement empresarial d’ACCIÓ, que té per objectiu impulsar iniciatives per aconseguir que les empreses assoleixin una dimensió òptima per ser més competitives. Consulta les diferents dates i ubicacions on s’organitza.
Jornada organitzada pel CWP (clúster de l’aigua) on s’abordaran els nous reptes del tractament i gestió de les aigües residuals industrials, emfatitzant el potencial de reutilització de l’aigua regenerada, l’eliminació de contaminants emergents i la digitalització de les mateixes.
L’esdeveniment comptarà amb membres del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i de l’Agència Catalana de l’Aigua com a ponents.
Webinar amb l’associació MIESES GLOBAL.
En aquesta ocasió es parlarà d’estratègies d’integració dels ODS en pymes. Empresa convidada del sector alimentari (ELIAN) que explicarà com la sostenibilitat està integrada en el propi negoci i producte.
La digitalització ha transformat les línies de producció i els mètodes tradicionals.
En aquesta jornada, s’explicarà com adaptar els seus equips i processos a la indústria 4.0.
Iniciarem el camí cap a la maduresa digital a plantes de producció i s’explicarà com facilitar la convergència de dades entre producció i la xarxa corporativa. Així, es donaran les claus per millorar l’eficiència i reduir els costos, millorar la qualitat del producte i obtenir una total traçabilitat i monitoratge en temps real. Finalment, analitzarem, entre tots, el futur de la producció digital.
Per a més informació: Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà
Sergi Altarriba A/e: sergi.altarriba@gencat.cat
Organitza: Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació
El curs s’adreça als responsables d’establiments alimentaris i personal encarregat de la implantació i gestió dels sistemes d’autocontrol de petites empreses del sector alimentari.
L’objectiu d’aquest curs és proporcionar a les persones assistents les eines necessàries per desenvolupar i gestionar el sistema d’autocontrols de la seva empresa de manera pràctica i tenint en compte els possibles criteris de flexibilitat aplicables per a petites empreses.
Calendari: del 21 al 30 d’octubre
Horari:
dilluns 21, dimecres 23 i dilluns 28
d’octubre de 18.00 a 21.00 h
El curs s’adreça als responsables d’establiments alimentaris i personal encarregat de la implantació i gestió dels sistemes d’autocontrol de petites empreses del sector alimentari.
L’objectiu d’aquest curs és proporcionar a les persones assistents les eines necessàries per desenvolupar i gestionar el sistema d’autocontrols de la seva empresa de manera pràctica i tenint en compte els possibles criteris de flexibilitat aplicables per a petites empreses.
Calendari: del 21 al 30 d’octubre
Horari:
dilluns 21, dimecres 23 i dilluns 28
d’octubre de 18.00 a 21.00 h
La jornada començarà amb la presentació de la Sra. Vanesa Martinez Chamorro (CEO del Grupo Carinsa) qui explicarà les línies principals de l’estratègia ESG de la companyia, en aquesta ocasió, posant en rellevància la sostenibilitat.
El Dr. Javier Morán, soci i director de Food Consulting & Associates i col·laborador de GRUPO CARINSA, farà una ponència en què explicarà detalladament les noves tendències en sostenibilitat de la indústria agroalimentària i quin serà el futur etiquetatge mediambiental a la Unió Europea.
Es parlarà del projecte CIEN CRESCERE, en què s’estan explorant noves fonts de proteïna vegetal en cultius i hortalisses per impulsar la producció sostenible. Amb la col·laboració de la investigadora Izaskun Marañón, project manager del centre tecnològic TECNALIA, amb qui col·laborem en molts projectes de R+D.
A continuació, serà el torn del catedràtic Robert Soliva, representant a la Universitat de Lleida, amb qui GRUPO CARINSA col·labora en el projecte BLUEVEG, en el marc del PERTE AGROALIMENTARI AlimTech, l’objectiu del qual és la investigació de tecnologies disruptives que permetin el disseny i el desenvolupament nous productes alimentaris plant-based, que contribueixen a reduir l’impacte ambiental dels processos.
Seguidament, el Dr. Miguel Ángel Cubero, assessor tècnic d’alimentació de GRUPO CARINSA, i els Srs. Sergi Colomina de Frias i Marçal Rodríguez, tècnics d’R+D de la companyia, faran una explicació de les innovacions en sostenibilitat que està realitzant GRUPO CARINSA per als seus clients i els projectes de recerca i desenvolupament en aquesta matèria que s’estan duent a terme, principalment als tres principals eixos de Carinsa: economia circular, reaprofitament de subproductes i seguretat alimentària.
Finalment, tindrà lloc la cloenda del webinar, després d’una ronda de preguntes dels assistents, a la qual us animem a contribuir-hi.