Jornada presencial programa d’entrenament en Valor Compartit

Tornar enrere

28/11/2024

El passat 25 de novembre de 2024, a la Cambra de Comerç de Girona va tenir lloc la primera sessió de treball sobre la generació de valor compartit en el sector de la carn i la proteïna alternativa, en el marc del Projecte d’Entrenament en Valor Compartit. L’esdeveniment, organitzat dins del programa INNOVACC i liderat per ACCIÓ amb la col·laboració de Roots for Sustainability (R4S), va reunir empreses i altres agents de la cadena de valor del clúster per abordar els reptes mediambientals, socials i de governança (ESG) i identificar oportunitats per generar valor compartit.

Reptes globals i sectorials

La sessió va posar de manifest la necessitat d’adoptar pràctiques sostenibles, impulsades tant per la normativa com per les expectatives socials. Es van identificar reptes globals com l’escalfament global, la pèrdua de biodiversitat i les desigualtats socials, així com desafiaments específics del sector, com la reducció de plàstics no reciclables, la manca de diversitat cultural a les empreses i la dependència dels mercats internacionals.

Què significa ser una empresa sostenible?

Les empreses sostenibles van més enllà de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) tradicional o del màrqueting verd. Apliquen estratègies holístiques que redueixen l’impacte ambiental i social, optimitzen processos interns i generen beneficis econòmics equilibrats amb impactes positius per a la societat i el medi ambient. Aquest model es basa en conceptes com el de valor compartit, desenvolupat per Michael Porter, que busca transformar els negocis per tenir un impacte positiu global.

Dinàmica grupal: reptes i solucions

La jornada va incloure una dinàmica grupal on es van treballar reptes i es van proposar solucions concretes:

Grup 1: Impacte climàtic i plàstics: campanyes de sensibilització i mesures internes per reduir l’ús de plàstics.

Grup 2: Diversitat cultural i social: iniciatives per fomentar l’aprenentatge d’idiomes i la integració cultural.

Grup 3: Mercats internacionals i fluctuacions: col·laboracions intersectorials, revalorització de subproductes carnis i aposta pels productes locals.

Idees clau i properes passes

Entre les conclusions principals, es va destacar que la sostenibilitat no és una moda, sinó un imperatiu estratègic. La transformació empresarial ha d’abordar reptes específics del sector amb solucions que alineïn l’impacte econòmic amb el social i mediambiental.

Amb el suport de:

magnifiercrossarrow-left linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram